4
REGISTRES DU BUREAU
[i568]
VII. — [Convocation pour l'assemblée generalle.
8 janvier i568. (Fol. 55 r°.)
Du huictiesme jour de Janvier mil v° lxviii.
"Sire Jacques Kerver, Quartenier de ceste Ville, appellez trois notables bourgeois de vostre quartier, et vous trouvez tous demain, à une heure précisement, en l'assemblée generalle qui se fera en la grand salle de l'Hostel de lad. Ville, pour entendre la volunté du Roy. Si n'y faictes faulte.»
Pareilz mandemens ont esté envoiez aux autres
Quarteniers de lad. Ville, chapitres et communaullez d'icelle.
" MonsieurlePresident, plaise vous trouver demain, à une heure précisement de relevée, en l'assemblée generalle qui se fera en l'Hostel de ceste Ville, pour entendre la volunté du Roy ; et vous prions n'y voul­loir faillir. Faict led. jour, n
VIII.— Assemblée generalle.
9 janvier 1568. (Fol. 56 r°.)
Du neufviesme jour de Janvier vc lxviii.
En assemblée generalle faicte le jour d'huy, en l'HosIel de lad. Ville, suivant les mandemens pre-ceddans'1', et aux fins y contenues, a esté conclud et aresté que les Quarteniers de lad. Ville se trans­porteront par les maisons des habitans de leur quartier, qu'ilz congnoistront avoir moiens et facul­tez, lesquelz ilz exhorteront de secourir de leurs de­niers Sa Majesté; et pour à ce plus les inciter, [leur reciteront(2)] les remonstrances faictes à lad. assem­blée; et mectront par escript l'offre qui sera faicte par eulx, chascun selon sa capacité. Et prandront'3' leurs offres sans riens reffuzer.
Et affin que ceulx qui ont deniers à mettre en
rente ne soient destournez de les mettre à lad. Ville pour le secours de Sad. Majesté, faire deffence à tous notaires et tabellions de passer aucuns contractz de rente entre les particuliers, que les rentes du Roy ue soient préalablement remplies, sans à ce user de contraincte ou capitation, mais de gré à gré, pour plusieurs bonnes et justes causes. Et oultre supplier Sad. Majesté vouloir soulager lesd, habitans, avoir esgard aux ruynes qu'ilz ont souffertes et ne les con­traindre oultre leur pouvoir, ains de prandre, à leur soulagement, faire saisir et vendre les biens des absens pour le faict de la religion, d'autant que ce sont eulx qui luy font la guerre, pour ayder à soul-doier sa gendarmerie'4'.
Du dixiesme jour de Janvier mil v° lx
IX. — Pour les absens (5).
io janvier 1568. (Fol. 5/ r°.)
non suspeclz, et le dixinier, ensemble le lieute-
"Sire Jacques Kerver, Quartenier de ceste ville de Paris, nous vous mandons que, suivant la vo­lunté du Roy, vous ayez à faire entendre à tous les cappitaines de vostre quartier que, chascun en sa dixaine, ilz appellent quatre notables personnaiges
nant et enseigne; et que, après serment par eulx faict, ès mains du plus notable de la compaignie, de ne juger d'aultruy que en seine consience, par les dessusdietz ilz nomment par scrutin et ballottes les notoirement diffamez et suspeetz d'heresies en
(1)   Dans la matinée du 9 janvier, deux des Échevins, Jean de Bray et Jacques Sanguin, étaient allés prier le Parlement de délé­guer quelques-uns de ses membres «jusques à huict ou dix des presidens ou conseilllers)) pour assister à l'assemblée générale qui devait avoir lieu le méme jour, à une heure de relevée, ainsi que le Roi l'avait commandé la veille, pour délibérer sur «chose important grandement à son service et à la seureté d'icelle ville. . . Et pour cest effect, ont à l'instant esté commis, quant à la grand'chambre, maistres Ogier Pinterel et Thibault Lesueur, conseilllers; et quant aux autres chambres, y a esté envoyé m° Estienne Dugué, con-soillier, pour les en advertir, afin d'y en commettre deux de chascune chambre.)) (Registre du Conscil, Archives nat.; X1* 1622, fol. 63 v°.)
(2)   Les mots entre crochets sont omis au Registre. '-' Le texte porte prandre au lieu de prandront.
(4) A la suite, une page et demie de blanc. Le procès-verbal de cette assemblée est donc incomplet.
(5' En ce qui concerne les religionnaires fugitifs par suite des troubles, voir ci-dessous au 3i janvier, le paragraphe XIII et la note.